Descoperă Google Analytics !

Hai să descoperim împreună bazele din Google Analytics!

Pentru a instala Google Analytics ,puteți intra aici .

Google Analytics este un tool gratuit care ne ajută în generarea unor rapoarte în care se află datele de trafic web pe care le urmărim pentru afacerea noastră.El poate oferi informații despre numărul de vizitatori de pe site,despre numărul de accesări,localizarea geografică a utilizatorilor,etc.Prima dată va trebui să atribuim site-ului nostru un script de urmărire ,ce se generează automat și se poate adăuga rapid pe site.Ideal ar fi să adăugăm scriptul înainte de a publica site-ul ,pentru a nu pierde nicio informație relevantă despre utilizatorii site-ului nostru.

Odată ce am instalat Google Analytics și am setat obiectivele ar trebui să așteptăm aproximativ 24 de ore pentru ca acesta să înceapă să obțină informații.După ce am accesat datele din Google Analytics ,putem vedea raportul pe care l-a generat audiența site-ului.

În colțul din dreapta sus putem modifica intervalul datelor pe care dorim să le vedem iar în același timp putem să comparăm intervalul de date (de exemplu,anul acesta cu anul trecut sau luna aceasta cu luna anterioară) pentru a obține informații.

Dacă ne uităm în prezentarea generală a raportului de audiență putem observa pe linia graficului numărul de sesiuni pentru fiecare zi din intervalul selectat.Sub linia de pe grafic sunt oferite informații despre ce înseamnă fiecare.

Sub aceste valori vom observa ce rapoarte ce pot fi modificate în funcție de țări,orașe,browsere,etc.

Putem da clic pe unul dintre rapoartele de jos ,pentru a vedea informații mai detaliate.Am ales Location,am dat clic pe United Kingdom și așa am obținut un raport complet în funcție de utilizatorii Marii Britanii.

În felul acesta putem vizualiza tabelul în care avem toate datele interpretate pentru fiecare stat.

În cazul în care dorim să aflăm de unde vine traficul pe site ,putem accesa Aquisition- All Traffic-Source/Medium.

Valorile din rapoartele GA

Câteva dintre valorile importante din rapoartele de GA sunt următoarele:

1.Sesiuni-este ceea ce face utilizatorul într-o vizită pe site-ul nostru(poate să cumpere,poate se abonează la newsletter,etc)

2.Utilizatorii-este numărul de vizitatori care au au ajuns pe site-ul nostru într-un interval de timp selectat

3.Rata de respingere-este procentul de utilizatori care au părăsit site-ul după ce au vizionat doar o pagină(poate nu au găsit informația pe care și-o doreau sau pagina se încarcă prea greu,etc.)

4.Afișările pe pagină-înseamnă numărul total de pagini care au fost vizualizate de utilizatori.

Crearea unui obiectiv în Google Analytics

Un obiectiv în general este o acțiune pe care dorim ca utilizatorul să o facă (de exemplu,abonarea la newsletter sau finalizarea unei comenzi). Aceste obiective pot fi măsurate în Google Analytics și ne poate arăta cât de des utilizatorii finalizează acțiunile pe care dorim noi să le facă.În momentul în care vizitatorul a realizat acțiunea definită ca obiectiv,în GA se va înregistra o conversie.

În GA putem seta 4 tipuri de obiective:

1.Eveniment: putem trata interacțiunea cu vizitatorul astfel încât el să urmărească un videoclip sau să descarce un ghid sau să facă clic pe un buton specific.

2.Durata-putem observa cât timp petrece vizitatorul pe site-ul nostru,iar timpul petrecut pe o pagină va fi înregistrat ca o conversie.

3.Destinația-putem alege să tratăm vizualizarea unei pagini specifice ca pe o conversie atunci când utilizatorul o accesează.

4.Pagini per sesiune-putem măsura numărul de afișări de pagină pe sesiune ca fiind o conversie.

Pentru mai multe informații,puteți lăsa un comentariu cu întrebări legate de GA pe care le voi dezbate într-un viitor articol :)

Fiți mereu la curent cu noutățile!

Creați un site gratuit! Acest site a fost realizat cu Webnode. Creați-vă propriul site gratuit chiar azi! Începeți